不甜不蜜 非干陶醉

2010060110:00
我長大了 我成熟了
所以沒什麼煩惱  或者說
煩惱喔 沒什麼
我要面對 也能面對的 ^_^

   ***樓*

以不讀書為通    平生讀書不求甚解
常未飲酒而醉    品味只夠附庸風雅

我踏月色而來   任爾顛倒天地乾坤
我乘清風歸去   我自談笑清風明月

   ***

忽然
好想好想先帶妳去海邊
然後
再上山去看月出和星亮

忽然的 只是 忽然的 好想好想
就淋雨也是好的 現在在哪裏?

*******
我底,
你底,
在遙遠的兩地,
卻如對口的剪子
絞住了------

莫放進離愁吧!
莫放進歡愉吧!
祗要輕輕地
把夢剪斷
你一半,我一半------ ~~鄭愁予~~

***
我只是個戲子
在別人的戲裏
流著自己的淚
~~蓆慕蓉~~

所以 看就好 談也行 論亦無妨
就是 別問我 又想起誰?

非你 非我 也非他
是你 是我 也是他

Moonlight flower
Come with me in the silence of darkness
I want show you secrets of life
I will guide you where dreams couldn’t take away
She said & flew away in the night

you’re the moonlight flower
you’re the voice of the night
when you call I follow
we’ll leave on a trip of delight
I have been to the height of my senses
Feeling the touch of your caress
I have seen magic thing on the night skies
Until the sunrise break the spell

you’re the moonlight flower
you’re the voice of the night
when you call I follow
we’ll leave on a trip of delight